בעלי חיים

בהרבה בתי ספר זה בטח נחשב לתמוה ומוזר, אבל לנו יש פינת חי בביה"ס והיא לא רק לנוי !!! בפינת החי אנו לומדים על בעלי חיים וחוקרים את סביבתם. פינת החי בביה"ס הפינה נבנתה לפני מספר שנים וכיום היא מונה, אוגרים, איגואנה, ארנבים, ברווזים, גרבילים, דגואיים, דגים, דרקון סיני, חמוסים, לטאות גאקו, סרטנים, צב מים , תוכונים, תוכי, תולעי קמח, תורים, תיקנים ותרנגולים.

בעלי חיים בביהס

רציאונל

יחס חיובי לבעלי חיים יושג כאשר יהיה קשר רגשי ושכלי עם בעלי החיים.

    • קשר ישיר עם בע”ח מגביר את הרצון לשמור על בע”ח וסביבתו.
    • הבנה שקיים קשר דואלי בין האדם לסביבתו. לאדם יכולת התערבות בסביבה. לאדם תבונה אנושי
מטרות
    • השגת שינוי בהתנהגות של הילדים למען שיפור היחס לבעלי חיים.
    • היבטים מוסריים ורגשיים.
    • פיתוח יכולת שיפוט הגיונית וערכית ונכונות למעורבות ולנטילת אחריות.
    • התנסות בעבודה מעשית, בפתרון בעיות, תוך התמודדות עם בעיה מורכבת.
    • הגברת יכולת ההתבוננות בסביבה. * הקניית מיומנויות שונות באמצעות בעלי חיים.
    • עבודה בצוות. הכרת העצמי.

נאמני בע"ח

קבוצת ילדים הטרוגנית רב-גילית מכיתות ד' ה' ו', דינמית על רקע התנדבותי.

כל שבוע נפגשים, לומדים על בע"ח ופותרים בעיות שעלו במשך השבוע.

מהילדים נדרשת אחריות, עמידה במשימה לאורך זמן. סובלנות לגבי צורכיהם של החיות והבנה שגם לילדים אחרים המטפלים בבע"ח יש צרכים משלהם. יכולת הקשבה וויתור הנדרשים לעבודה בקבוצה.